Δευτέρα 4 Μαΐου 2020

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ... ΧΩΡΙΣ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ !!!


  
Δευτέρα 4 Μαΐου 2020

Καλή εβδομάδα

ΧΩΡΙΣ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ !!!





Η ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Δ΄ΤΑΞΗΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...

Ο παρακάτω σύνδεσμος θα σε οδηγήσει σε ένα ιστορικό...σταυρόλεξο.
Να κάνεις κλικ πάνω σε κάθε αριθμό του σταυρόλεξου για να εμφανιστούν 
οι ερωτήσεις-απαντήσεις. 


Αγαπημένα μου παιδιά, παρακάτω σας παρουσιάζω τα λάθη  ορθογραφίας που κάνουν συχνά οι μαθητές της ηλικίας σας. Τι λέτε να τα παρατηρήσετε καλά ώστε να καταφέρετε να τα αποφύγετε εσείς; Στις πολλές κενές στήλες να τα γράψετε για να τα μάθετε καλά.


Ορθογραφία (τα συνηθισμένα λάθη των μαθητών)

Η χρονική αύξηση των ρημάτων

Τα ρήματα που αρχίζουν από σύμφωνο παίρνουν πριν από το θέμα τους, στον παρατατικό και στον αόριστο της οριστικής, ένα ε. Αυτό το ε λέγεται αύξηση. Παραδείγματα:

ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ
ΑΟΡΙΣΤΟΣ
φτάνω
έφτανα
έφτασα
γράφω
έγραφα
έγραψα

Εξαιρούνται τα  παρακάτω ρήματα που αντί για ε, παίρνουν η:
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ
ΑΟΡΙΣΤΟΣ
θέλω
ήθελα

ξέρω
ήξερα

πίνω

ήπια

Τα ρήματα που αρχίζουν από φωνήεν δεν παίρνουν αύξηση, αλλά διατηρούν το φωνήεν σε όλους τους χρόνους. Εξαιρούνται  και παίρνουν η τα ρήματα:

ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ
ΑΟΡΙΣΤΟΣ
έρχομαι

ήρθα
είμαι
ήμουν


ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ
έχω
είχα
Εξαιρείται επίσης και το ρήμα έχω, αλλά γράφεται με ει:

ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
ΑΟΡΙΣΤΟΣ
βλέπω
είδα
λέω
είπα

Με ει γράφονται στον αόριστο και τα εξής ρήματα:



Συμπληρώνω με η και ει τα κενά στο παρακάτω κείμενο:

.....μουν μόνος μου στην άκρη του βράχου και  ......χα ξεχαστεί κοιτώντας τον ορίζοντα όταν .....δα ξαφνικά ένα παράξενο αντικείμενο να έρχεται καταπάνω μου.
......πα γρήγορα την προσευχή μου και περίμενα με φόβο τι θα γίνει. Για να πω την αλήθεια, .....θελα να το βάλω στα πόδια, αλλά τα πόδια μου .....χαν παραλύσει! .....πια λίγο νερό για να συνέλθω και ξανα.....πα βιαστικά το «πάτερ ημών».
Λίγο αργότερα το παράξενο αντικείμενο ......ρθε και προσγειώθηκε μπροστά στα πόδια μου.
......ξερα και παρα.....ξερα πως τώρα θα ανοίξει μια πόρτα και θα βγουν εξωγήινα πλάσματα! Θυμάμαι που το .....δα πέρυσι σε μια ταινία επιστημονικής φαντασίας. Αχ! πώς ......θελα να γίνω τόσος δα μικρούλης και να μη με δούνε τα τέρατα. Και η μανούλα μου, που .....ταν η μανούλα μου να με σώσει;
«Γιαννάκη», άκουσα τότε τη φωνή της, «ξύπνα επιτέλους τεμπελάκο»! Ουφ, ένα όνειρο ......ταν! Πετάχτηκα γρήγορα από το κρεβάτι μου, ......πια το γάλα μου και έφυγα τρέχοντας για το σχολείο, χαρούμενος που ......χα γλιτώσει τη γνωριμία με τους εξωγήινους.

η
ει
ήθελα
είχα
ήξερα
είδα
ήπια
είπα
ήμουν

ήρθα


Ορθογραφία (τα συνηθισμένα λάθη των μαθητών)

v  Γράφουμε ποιο με οι όταν ρωτάμε.
v  Γράφουμε πιο με ι όταν συγκρίνουμε.


1.    Από ................... χωριό είσαι;
2.   Γράψε ................... γρήγορα.
3.   ................... βιβλίο διάβασες;
4.   ................... παιχνίδι αγόρασες;
5.   Τραγούδα ................... δυνατά.
6.   Είναι ................... όμορφο.
7.   ................... φαγητό σου αρέσει;
8.   Να κοιμάσαι  ................... πολύ.
9.   Σε ................... θρανίο κάθεσαι;
10.        Ο Πέτρος είναι ................... ψηλός.

  

Ορθογραφία (τα συνηθισμένα λάθη των μαθητών)

πολύ+ρήμα ή επίθετο
πολλή+θηλυκό ουσιαστικό


               1.    Κουράζεσαι .........................                                      
2.   Κάνει ........................ ζέστη.
3.   Η τάξη μας είναι ........................ όμορφη.
4.   Έχει ταξιδέψει ........................
5.   Κάνετε ........................ φασαρία.
6.   Η αυλή μας είναι ........................ μικρή.
7.   Οι μαθητές μου είναι ........................ έξυπνοι.
8.   Μην τρως ........................ ζάχαρη.
9.   Έφαγα  .........................
10.        Έπεσε ........................ βροχή.
11. Έπεσε ........................ δυνατή βροχή.



Ορθογραφία (τα συνηθισμένα λάθη των μαθητών)

 Το ρήμα είμαι γράφεται με ει στον ενεστώτα, γράφεται όμως με η στον παρατατικό: ήμουν.


είμαι



είσαι



είναι



είμαστε



είστε



είναι





ήμουν



ήσουν



ήταν



ήμαστε
(ή ήμασταν)



ήσαστε
(ή ήσασταν)



ήταν




Συμπληρώνω σωστά το παρακάτω κείμενο:

Φέτος ......μαι δέκα χρονών. Πέρυσι ......μουν εννιά.
Πού ......σαι τώρα; Χτες που ......σουν;
Φέτος ......μαστε στη Σινώπης. Πέρυσι ......μασταν στη Βοσπόρου.
......στε καλά; Πού ......σασταν χτες το βράδυ;
......ναι εδώ ο Γιάννης; ......ταν εδώ πριν από λίγο.


Ορθογραφία (τα συνηθισμένα λάθη των μαθητών)

Η λέξη άλλος γράφεται με δύο λλ.
Η λέξη όλος γράφεται με ένα λ.


άλλος – άλλη - άλλο
όλος – όλη - όλο




















Συμπληρώνω σωστά το παρακάτω κείμενο:

Ό.....η την ημέρα έβρεχε. Θα έρθω ά.....η μέρα.
Ά.....ος έκανε τη ζημιά και ά.....ος την πλήρωσε.
Ό.....ο το σχολείο παρακολούθησε τη γιορτή.
Πότε θα πάμε στο ά.....ο σχολείο;
Ποιος ά.....ος θα αγοράσει ημερολόγιο;
Θα πάμε ό.....οι στην εκδρομή;
Έφαγες ό.....η την τούρτα;

  ΜΟΛΙΣ ΤΕΛΕΙΩΣΕΤΕ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ 
ΓΡΗΓΟΡΑ ΕΞΩ ΓΙΑ ΠΟΔΗΛΑΤΟ !!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου